Esther-Jody.reismee.nl

Gardenroute

Na twee geweldige weken zijn we weer terug in Kaapstad. Omdat we zoveel gedaan hebben tijdens de Gardenroute, hebben we geen tijd gehad om jullie eerder op de hoogte te brengen van onze avonturen. De eerste stop vanaf Kaapstad was Stellenbosch. Hier keken we ontzettend naar uit want hier liggen DE wijndistricten van Zuid-Afrika! De weg naar Stellenbosch toe was al erg mooi. De eerste dag hadden we afgesproken met Simon & Sara, dit stelletje hadden we in Zanzibar ontmoet. Zij zijn ons op komen halen met de auto en aangezien zij ook een grote fan van wijn zijn, zijn we gelijk richting de winefarms vertrokken. Deze 'winefreaks' hadden alles tot in de puntjes uitgestippeld. Ze wisten ons bij elke wijnboederij weer te verrassen: heerlijke wijn met prachtige uitzichten (zie foto`s). Ook kregen we bij elke stop een uitgebreide uitleg. We weten nu dus exact hoe we wijn moeten proeven! Uiteindelijk lagen we `s avonds voldaan in bed en zijn we tot de conclusie gekomen dat dit zeker een van de hoogtepunten van onze reis was. Omdat we er geen genoeg van konden krijgen zijn we de volgende dag met een georganiseerde wijntour op pad gegaan. Die dag hebben we ook Franschhoek en Paarl bezocht. Ook dit was weer een geweldige dag! De volgende dag zijn we doorgereden naar George. In George hadden we de mogelijkheid om een opvangcentrum in een township te bezoeken. We zijn een dagje wezen kijken en hier werden we weer even met de neus op de feiten gedrukt. Tijdens deze dag kwam het 'echte' Afrika weer even naar boven. De achtergronden en verhalen van deze kinderen waren zeer schokkend: een meisje van 15 jaar dat zwanger was en jongens van 10 tot 12 jaar die hun weekend vullen met het dealen van drugs. Heftig hoor! Na een nacht George zijn we doorgegaan naar Sedgefield. Hier hebben we ontzettend genoten. Het was een heel leuk plaatsje en we sliepen in een super leuke backpackers direct aan het strand. We hebben hier heel veel leuke mensen ontmoet en er hing een super sfeertje! We hebben hier ook nog een biologisch marktje bezocht. Het heeft wat weg van 'Hapje Tapje' in Leuven. Allemaal lekkere dingetjes die we konden proeven, muziek en een en al gezelligheid. Ook hebben we voor het eerst genoten van een spitbraai. Er hing een groot schaap boven de bbq waar we lekker van mochten knabbelen. We zijn in Sedgefield ook nog een dagje met de boot weggeweest. Kortom lekker genoten daar! Na Sedgefield stond Knysna op het programma. Dit was een erg leuk stadje, waar we een nachtje hebben geslapen. Na Knysna vervolgde de Gardenroute zich naar Plettenberg bay. Hier was ook weer veel te doen maar omdat we in de meeste plaatsen maar een nachtje konden blijven i.v.m. tijd, hebben we besloten om hier de Keursboomriver op te gaan. Es & Jo hebben een canoe gehuurd, een picknick klaar gemaakt en 3 uur lang genoten van het prachtige uitzicht op deze rivier. En nee we zijn niet omgevallen! Na Plet door gecrosst naar Jeffreys bay. Hier hebben we onze grenzen verlegd. We hadden al van veel mensen gehoord dat het prachtig was om hier paard te gaan rijden. Omdat we allebei niet echt veel met paarden hebben, maar wel wilden genieten van de mooie uitzichten hebben we besloten om het toch maar te doen. Hier hebben we geen minuut spijt van gehad. Wat een ervaring en wat een omgeving. Voordat we het strand op gingen moesten we de duinen op. De eerste stond al boven en toen we dat zagen moesten we wel even slikken, het was ontzettend hoog! Daarna werd ons gelijk uitgelegd hoe we de duinen op moesten: naar voren hangen en flink aansporen. Uiteindelijk was het het zeker waard. Wat een uitzicht hadden we daar! Het tweede deel van de route zijn we over het strand geweest, echt een super ervaring. Jammer genoeg stond de volgende dag de laatste stop alweer op het programma: Oudtshoorn. Hier hebben we twee nachten geslapen. Ook hier hebben Es & Jo weer een angst overwonnen. We hebben een mountainbike gehuurd en waren na een route van 16 km eindelijk aangekomen bij de struisvogelboerderij. Hier zijn we beide op een struisvogel gesprongen en hebben een kort ritje gemaakt! Es heeft er flink van genoten en Jo heeft doodsangsten uitgeslagen! Maar ook dit staat maar weer mooi op een filmpje. Afgelopen maandag zijn we laat aangekomen in Kaapstad. We vonden de Gardenroute allebei echt super. We hebben twee weken gehad maar zeker niet alles kunnen zien. Mooie reden om nog een keer terug te gaan. Niet alleen de activiteiten waren leuk tijdens deze route maar ook de uitzichten, de wegen, de natuur enz. waren super! We blijven ons verbazen over Zuid-Afrika. Wat heeft dit land ontzettend veel te bieden! We hebben nu nog 10 dagen in Kaapstad en dat voelt raar. Het gaat nu erg snel. Nog even en dan staan we na 3 maanden weer op Nederlandse bodem. We kijken hier ook beide weer naar uit. Het mooie van reizen is zeker ook weer het thuis komen!

Liefs Es & Jo

Daisy

Meiden....Wat onwijs vet dat jullie op een struisvogel gereden hebben, haha! Ik schrok ervan en ik moest tegelijkertijd echt lachen toen ik dit las! Ik zie Djo's gezicht al helemaal voor me, geweldig!

Lieverds, nog even en dan zien we jullie eindelijk, ik kan niet wachten.
ik ga nu eerst lekker ontbijten in de tuin, want het is hier 24 graden heel de week!
Geniet lekker de komende dagen meiden, dikke kus en knuffel..

Bren

Super verhaal weer vriendinnen! Leuk om jullie gister weer gesproken te hebben..nog een dik weekje en dan is het zover whiehoeeee :)
Tot op Schiphol schatties..geniet nog lekker van de laatste dagen! Dikke kus

Willemijn

Wat een super tijd hebben jullie daar. Ik ontvang graag alle tips als jullie terug zijn want inmiddels is dit land wel gestegen op mijn lijstje 'landen-te-bezoeken'. Fijne laatste 10 dagen nog en alvast welkom thuis (hoelaat & wanneer precies?) XX

oma Kouters

ho' wat ben ik blij dat ik van julie weer een teken van leven heb ontvangen .Prachtig verhaal om jajoers te worden .liefs oma Kouters

oma Kouters

foutje verbeteren jaloers oma

Tristan

Weer een leuk verhaal. Geniet nog van de laatste dagen en kom dan maar weer snel terug.
xx

mirije

lady's, hoe is het met jullie? super verhaal weer..
geniet van jullie laatste week daar maar dat zal vast wel lukken.. ben zo benieuwd aar al jullie verhalen en foto's!! de kaartjes voor concert at sea zijn trouwens besteld en binnen.. tot snel.. xx

mary en wim

bedankt voor de mooie verhalen van jullie we hebben er van genoten ook weer mooie foto's nog even en dan
is deze reis afgelopen tot ziens en een goede thuiskomst doei mary wim

Joline & Jayden

Weer leuk om jullie ervaringen te lezen Super om te horen dat het goed gaat zeg!
Ga nu maar lekker aftellen... wij wachten op jullie! X

Jaantje

Weer 'n mooi storie meiden, veral dat van die wijnboerderijtjes, gaan by terugkeer in holland 'n wijnavondje doen, met wat perde en volstruise daarby.
Jy bedje is weer gedek, kyk daar na uit, julle weer in lewende lyve te sien.

Wilmie

Ha meiden! Wat een mooie foto's weer en een super verhaal daarbij! Geniet nog lekker van de laatste week!
tis hier anders ook niet gek, hoor! Prachtig weer en mooie natuur! Hahahahaha! Tot gauw.
liefs uit Sleeuwijk, Wilmie en de mannen!

marilene

ciao jo en essie,

lachen zeg die struisvogel. helemaal leuk. en het zijn weer prachtige foto's ben zo blij mee genoten te hebben vanuit hier. maar wie weet als ik de loto win dat we het ook nog eens zelf mogen bekijken daar. Het is zeeer zeker de moeit waard.
waren jullie nou ook nog bij de vader en moeder van mireille geweest of heb ik dat gewoon gemist!!!

ciao en nog lekker feesten de laatste week. dikke x

Thijs vd Berge

Super!! Wederom een verhaal om van te genieten en foto's om te blijven bekijken. Over een paar dagen zit dit geweldige avontuur er op dus geniet nog even heel veel van alles wat je nog ziet, doet en mee maakt. En als jullie terug zijn wil ik zeker nog meer foto's en film zien!! genietse!!