Esther-Jody.reismee.nl

Zonnig Zanzibar

Iedereen weer bijgekomen van HET feest van het jaar? Wij hebben hier een polonaise gelopenin onze bikini ;) Oke, we waren gebleven bij Arusha. Omdat de vorige safari zo geweldig was hadden we besloten om nog een twee daagse trip te maken in Tanzania. We hebben Lake Manjara en de Ngorogoro krater bezocht. Ook dit was weer geweldig. Vooral Ngorogorovonden we allebei helemaalfantastisch. Dit keer hebben we in een echte jeep het hele park doorgereden.De natuur was prachtig en we hebben natuurlijk 'The big five' weer gespot. Het is niet uit te leggen hoe het voelt als je door die parken scheurt dus we zullen wat foto`s toevoegen zodat jullie ook een beetje 'the feeling' kunnen krijgen. We hadden een overnachting naast Lake Manjara, op de top van een hoge berg. We hadden een geweldig uitzicht alleen de accommodatie was iets minder. We sliepen in een heel klein tentje (dat was het ergste niet) dat helemaal vol zat met muggen. Jammer genoeg hadden we onze klamboe niet meegenomen omdat verteld was dat ze die daar hadden. Niet dus! (het blijven Afrikanen) Dit had tot gevolg dat we als twee ingepakte mummies, niet slapend de nacht zijn doorgekomen. De volgende dag werd alles goed gemaakt in de Ngorogoro krater. Vorige week vrijdag zijn we vanaf Arusha met de bus richting Dar Es Salaam gegaan. Dit beviel ons veel beter dan de vorige busreis. Na10 uur zijn we veilig in Dar aangekomen en stond de taxi ons netjes op te wachten. Na een nacht door te hebben gebracht in een verschrikkelijk hostel zijn we de volgende dag doorgegaan met de ferry naar Zanzibar. We kunnen jullie een ding zeggen: Zanzibar is een paradijs. Echt een ontzettend mooi eiland. Buiten het relaxen en het genieten van al het moois hebben we nog 2 trips gemaakt. Een dag zijn we `s ochtends om 7 uur de zee opgegaan om in het wild met dolfijnen te zwemmen. Dit was een ervaring opzich. Gisteren zijn we naar Prison Island geweest. Dit is een half uurtje varen vanaf Stonetown. Hier hebben vroeger de slaven gevangen gezeten. Ook hebben we hier enorme zeeschildpadden gezien van meer dan 125 jaar oud en het leuke was dat we ze ook mochten voeren. Ook hebben we nog een dagtripje naar Paje gemaakt, dit is in het oosten van het eiland. Deze kant van het eiland is erg bekend omdat Anouk daar ten huwelijk is gevraagd ;) Nou Anouk we kunnen vaststellen dat het de mooiste plek op aarde is om ten huwelijk gevraagd te worden. Buiten deze tripjes om doen we niet veel meer dan genieten van de zon, zwemmen, eten en drinken. Lekker even tot rust komen. Ook kwam er eergisteren een geweldig leuk stel het hotel binnen. Het zijn 'honeymooners' uit Australie en het is goed te merken dat ze willen vieren dat ze net getrouwd zijn. De ene fles wijn wordt na de andere besteld en als er geen wijn is gaan ze voor de champagne. Het leuke ervan is dat we er al negen van de tien keer van hebben mogen meegenieten. Niet verkeerd dus! Het hotel waar we verblijven is een plaatje. Voor deze prijs op Zanzibar zitten we ontzettend goed. Morgen gaan we met de ferry terug naar Dar Es Salaam en dan vliegen we morgennacht richting Johannesburg. Hier zullen we twee dagen verblijven om vervolgens door te vliegen naar Kaapstad! Wieeeehooooooooooooeeee! Ook krijgen we dan weer een nieuw nummer. Zodra het bekend is, zullen we het op de site plaatsen! Geniet van de foto`s!

Liefs en een dikke kus Es & Jo

Lasse

Kan niet wachten op jullie Kaapstad verhaal :)

Veel plezier in Zuid Afrika!!!!

marilene

hoi jo en es. ja weer bekomen van de carnaval. met twee bromvliegen achterin de auto naar huis! (op dinsdag) en het was weer gedaan voor een jaar.
Heb wel je vader en moeder ontmoet es. was heel leuk.
wat zijn de verhalen toch leuk en spannend. wacht nog met smart op de foto's van zanzibar. x

Elmer

He jo en es,
It sounds good and looks nice!!
Heb het feest overleefd, gelukkig.
Alvast veel plezier in Zuid-Afrika.
Going to call you soon!!
x

Daisy

Oh wat waanzinnig leuk om jullie verhalen te lezen! Wat zien jullie veel moois zeg, geweldig! Ga nu snel jullie fotos bekijken, ben benieuwd.

Meiden een hele goede vlucht en ik hoop jullie te pakken te krijgen in South Africa! naja via de telefoon dan... Dikke kus

Joline & Jayden

Nice story weer van jullie echt wel jaloers! Maar of ik het allemaal na zou durven doen dat weet ik niet muwhahaha Ik ga ff de foto's bekijken!

KuSs van ons!

oma kouters

Jody en Esther ik ben te vroeg geboren liefs oma

Gert Jan en Willemieke

Wat een super mooie foto's! Gaaf dat jullie nog een safari hebben gedaan. We geven jullie groot gelijk! Weer ervaring om nooit te vergeten.

Zanzibar ziet er inderdaad helemaal geweldig uit, mooi strand en hotel. Geniet ervan! Maar dat doen jullie wel aan de foto's te zien!

Een goede reis naar Johannesburg!

Veel liefs en een hele dikke kus!!!

wilmie

Ha Esther en Jody, wat een prachtige foto's en verhalen weer! Geniet maar lekker verder en een goeie tijd gewenst in Zuid-Afrika! De foto van het busje komt ons erg bekend voor.........
liefs Wilmie en de mannen uit Sleeuwijk.

Marjolein

Hi Es & Jo,

Bedankt voor jullie sms - ik heb 'm ontvangen hoor! :-) De verhalen klinken weer gaaf & de foto's zijn prachtig. Carnaval hebben we overleefd hier. Wij - als één nep-Brabo & één Ghanees - hebben niet wild gefeest, maar alleen 'n carnavalsoptocht bezocht. En tijdens die optocht, met Koekiemonster op links & 'n kikker op rechts, was ik even bang dat Elijah direct 't land uit zou vluchten. Niets was minder waar, hij is nog lekker hier. :-) Genieten jullie daar, dat doen wij hier ook!

Dikke kus! xx

Willemijn

Hee lieverds! Wat een mooie verhalen en foto's weer. Djo, ik was heel graag nu naar Kaapstad gevlogen voor een cocktailtje.. Maar: ik zit lekker met mijn kont in een andere zon namelijk die van Dubai :) De ouders van Maarten opzoeken. Ook niet verkeerd! We gaan snel mailen! Geniet! Zoen

Anouk

Leuk dat jullie ook even in het oosten zijn geweest ;) Ben blij dat jullie zo genieten! Volgende keer gaan jullie met mij mee! Of zijn de centjes ver op na jullie tripje in zanzibar? Op naar Kaapstad! Go girls

leoni

Wat en verhalen meiden... geweldig! jullie zijn echt aan het genieten. Ik zit hier ook wel eens bij zanzibar, maar dan op Curacao hahaha. Zijn mooie feestjes daar! Succes in Kaapstad. xxx

Jaantje

Maar wij hebben vandaag:
Mona toetje van de maand: Luchtige mandarijn pudding met sinaasappel saus.

Markt Zevenbergen: Romige bonbons met advocaatvulling. Roomboter Appelflappen, Tilapiafilet,
Paling, Gamba's, Mosterdkaas, Geitenkaas,
Versgebakken Stroopwafels. Stofzuigerzakken.

Lolbroeken en Grapjassen.

Eten: Rucola salade met honingtomaatjes gebakken spekjes enz. enz., gebakken aardappeltje, tilapiafilet.
Toetje:zie hierboven.

Vanavond bij Jolanda van Roessel: Lekker bakje koffie met echte " Bossche bol" uit Den Bosch.

Goede tijden slechte tijden:Gaat niet echt lekker tussen Charlie en Rik (Charlie is vreemd gegaan met Danny).

Lekker bedje.

Welterusten

Trudi

Wat een mooie verhalen en foto's. Op naar het volgende deel van de reis.

Anja en Isa

Isa vraagt of het leuk was met schildpad en of je schelpen mee wil brengen. Isa heeft ook goed gecarnavald, wij allemaal trouwens!! Zanzibar ziet er inderdaad schitterend uit. Geniet er van.

Nieuw telefoonnummer

De dames zijn goed aangekomen in Johannesburg en hebben een nieuw telefoonnummer:
0900 9696 even wachten en dan0027732885073#
8 cent per minuut.

Groetjes Jaantje

mirije

weer een super verhaal.. en wat een mooie foto's!!
nou damens geniet ervan maar dat gebeurt vast wel..
ik probeer jullie nog wel te bellen!
x

Gerie&Gert Jan

Wat een prachtige fotoserie en een goed verhaal! Volgens ons is het een en al genieten daar.
Heel veel plezier in Kaapstad, en ook daar maar weer veel genieten. We zijn benieuwd naar het volgende verhaal en fotoserie. Meiden, veel liefs en XXX Gerie& Gert Jan

tanit

hoorde van tristan dat jullie gisteren zijn gaan stappen in kaapstad, was het gezellig?
Hier alles goed.
Nog even genieten want voor je het weet is het alweer mei en staan jullie weer hier in nederland!!!

Dikke kus uit huize Vos

Nelie

Hoi kanjers,
wat een leuk verhaal weer,en veel gezien en meegemaakt.
Gun het jullie van harte,lekker genieten!!!
De zon is hier ook gaan schijnen,lekker weer.Jullie zijn weer op de hoogte w.b.t. ontwikkelingen hier in nederland,(goede tijden,het eten ,niet slecht he?)
Take care,liefs xxxx van tante Neel.