Esther-Jody.reismee.nl

Zuid Afrika!

Daar zijn we weer! Sorry voor het late verslag maar jullie worden nu beloond! Zuid Afrika is geweldig! Na 25 uur wakker geweest te zijn, kwamen we aan in Johannesburg. Hier hebben we vervolgens twee dagen gezeten. Omdat Johannesburg niet echt bekend staat als een fijne stad hebben we hier niet veel kunnen ondernemen. We zijn een dagje naar het Apartheidsmuseum geweest. Dit was erg interessant. Na twee dagen vlogen we dan eindelijk naar Kaapstad. Hier keken we allebei erg naar uit. Toen we van de luchthaven naar ons hostel reden waren we helemaal onder de indruk. Wat ziet het er hier geweldig mooi uit. Het was voor ons wel even wennen hoor, na 6 weken back to basic gezeten te hebben. Maar wat een stad zeg! De eerste 3 dagen hebben we in Longstreet overnacht. Dit is in het centrum van de stad. Hier zijn vele kroegjes, restaurantjes, barretjes etc. te vinden. Es & Jo hebben hier na 6 weken niet uit te zijn geweest, een geweldige nacht gehad. Wij hebben onze tent wel gevonden: 'The Dubliner'. Het is een Ierse pub met elke avond live muziek. Het publiek is ook erg genieten. De volgende morgen hebben we onszelf beloond op een heerlijk ontbijtje. Het is zo vreemd, je hebt hier echt alles. Wat hebben we genoten van ons broodje met kaas, na zes weken. De volgende nacht hadden we het weer wel gezien op Longstreet. Als je niet gaat stappen lig je alsnog wakker in je bed. Het leven gaat hier 24 uur per dag door. Ook hebben we op Greenmarket square het Jazz festival bezocht. Erg leuk om mee te maken. Eerst een lekker terrasje gepakt en daarna genoten van het festival. Het is net als bij ons. Overal zijn taps buiten en de mensen weten goed hoe ze hier moeten feesten. Na 3 nachten hebben we besloten om naar een ander hostel te gaan. We zitten nu in een super mooie buurt: Greenpoint. We kunnen hier heel veel kantenop en zijn overal zo. De wijk is erg leuk. De eerste dag in Greenpoint hebben we fietsen gehuurd en zijn we langs de kust (met een geweldig uitzicht) naar Clifton Beach gefietst. Clifton Beach bestaat uit vier stranden, 1 & 2 zijn voor de families 3 voor de gays en 4 voor de modellen. Met een lekker flesje wijn en een heerlijke picknick zijn wij gestrand op clifton 3. De volgende dag zijn we naar Campsbay geweest. Dit is het St.Tropez van Kaapstad. Alle mooie en dure auto`s rijden hier voorbij. Dit strand staat ook bekend om de 'sundowners'. Als de zon ondergaat zit heel de boulevard van Campsbay vol. Zondag was het gelukkig weer heerlijk weer. Het begint hier nu winter te worden dus het weer is erg wisselend. Aan het eind van de middag zijn we met onze picknickmand naar Kirstenbosch gegaan. Dit zijn botanic gardens. Je moet het je voorstellen als een groot park met eenprachtig uitzicht op de Tafelberg. Hier is het valken niks bij ;) Er was ook een concert dus met een muziekje en de tafelberg op de achtergrond, hebben wij genoten. Na Kirstenbosch nog een dansje gedaan in 'The Dubliner' en toen lekker gaan slapen. Toen was de maandag aangebroken: met een kater op naar Robbeneiland. Buiten dat het erg interessant was hebben Jo & Es erg veel lol gehad om de gids. Het was wel indrukwekkend om dit eiland te zien. De boten naar Robbeneiland vertrekken vanuit V&A Waterfront. Dit is een gigantisch shoppingcentrum. Het is erg leuk om hier een paar uurtjes rond te lopen. Overal terrasjes en live muziek. Omdat we toch backpackers blijven is het ons tot nu toe gelukt om er alleen rond te lopen. De prijzen liggen hier namelijkerg hoog. Gisteren zijn we met de auto Cape Peninsula rond gereden (kijk even opde kaart, dan heb je er een beeld bij).We zijn vanuit Kaapstad via een aantal mooie stranden naar Kaap degoede hoop gereden. Vanaf Houtbay zijn we doorgereden naar Noordhoek. Deze weg noemen ze Chapman`s peak drive. Dit is eenwaanzinnig mooi traject. Het is een 10 km lange weg en als je hier rijdt weet je niet wat je ziet. Sowieso was denatuurtijdens deze ritontzettend mooi. Je bent continue aan het genietenen om je heen aan het kijken.Wat is Noordhoek geweldig in Zuid Afrika. We hebben hier heerlijk gelunched. Vanaf Noordhoek doorgereden naar Kaap de goede hoop, het zuidelijkste puntje van Afrika. Het park waar je door heen rijdt is erg mooi.Vervolgens zijn we van Kaap degoede hoop naar Simon`s town gereden. Dit plaatsje staat bekend omde koloniepinguins. Ook dit was een erg leuke stop.NaSimon`s town weer terug gereden via de Chapman`s peak drive.Het is niet te omschrijven wat je in zo`n dag allemaal ziet. Omdat wede helft van de dag zon hebben gehad en de andere helft bewolking willen we het zeker nog een keer over gaan doen. Vanmorgen zijn we naarhet stadionvan deWorldcup geweest.Ook hebben we de kleedkamerseven mogen bewonderen waar onze mannen zich onder het genot van een massage konden voorbereiden op de wedstrijd. Erg leuk om te zien! Kortom we vinden Kaapstad allebei helemaal geweldig en genieten volop! Er is hier zoveel moois te zien en te doen. Over een aantal dagen willen we een auto huren voor 14 dagen om de Gardenroute te gaan rijden. Vervolgens komen we weer terug in Kaapstad omdat ons vliegticket gewijzigd is. Door het gedoe in Libie hebben we een nieuw ticket moeten boeken. We vliegen nu terug vanuit Kaapstad en komen een weekje eerder (op 1 mei) terug naar huis. Hoe is het verder in Nederland? Nog schokkende nieuwtjes? Wij gaan nog wat foto`s erop zetten.

Veel liefs Es & Jo

Lasse

Jeeeej eindelijk hebben ze Kaapstad bereikt!

Beetje gemengde gevoelens bij het lezen van dit verhaal!
Aan de ene kant vind ik het super tof omdat ik alles herken en voor me kan zien, maar aan de andere kant ben ik super jaloers!! Geniet er nog maar even van en veel plezier op de Garden Route, ik vond het geweldig! Vergeet niet naar buffelsbaai te gaan, is echt 1 van de mooiste plekken die ik heb gezien, zit ook een super tof hostel aan het strand en het ligt vlak voor knysna, maar knysna is ook een super leuk dorpje om te stappen!! Najah...jullie zullen je vast wel vermaken en ik heb denk ik al genoeg informatie van te voren verstrekt hahaha

Ik verheug me op jullie volgende verhaal!

Groetjes uit Londen

Victor

Dames!

Wat is het elke keer weer een genot om jullie verhalen te lezen! Ik ben blij dat jullie er van genieten en ik hoop dat jullie dat jullie laatste maandje ook nog gaan doen!

Heel veel plezier nog!!!!

Liefs,
Victor

oma koutersEsther en Jody

leuk zeg dat plaatsje Noordhoek wat genieten julie toch .Ben wel een beetje jaloers hoor ,maar zo kom ik ook nog wat te weten van Afrika op mijn oude dag .Het is een genot om julie verslag te lezen .Hier alles nog oke groetjes en liefs voor julie beiden oma Kouters

Gerie&Gert Jan

Lieve Meiden. Alweer een mooi verslag, wat beleven jullie toch veel. Ook weer een prachtige fotoserie. Het Brabantse Noordhoek is toch wel even iets anders dan het Afrikaanse. Geniet nog maar veel! Liefs & XXX Gerie&Gert Jan

Daisy

Hey Gays, hoe is het daar?
Echt super om jullie verhaal te lezen, vol genieten.

Wow 1 mei al terug, gaat echt snel zeg! Ik ga jullie van de week nog even bellen.
Hier gaat alles goed, behalve in Fukushima 2 is het niet helemaal goed, maarja is weer de andere kant van de wereld. Verder schijnt het zonnetje hier in NL vollop, dus ook hier wordt er genoten!
Meiden super veel plezier nog en ga nu lekker fotos kijken!
Dikke kus en love you

Anja en Isa

Ziet er echt prachtig uit. Vooral die foto's van de zee gehuld in nevelen. Isa is bezorgd om jullie, ze is bang dat jullie geen eten hebben (in Afrika hebben ze toch maar heel weinig eten). Ik heb er gerustgesteld en ook verteld dat die gevangenis niet echt is (want je lacht er toch bij!!!). Geniet er verder van.

sabrina poger en blaise

Wat een heeeeerlijk verhaal weer!!!!!
En de weken vliegen echt voorbij, over een goed maandje alweer terug
Ik ga morgen nog even de fotos bewonderen!
Hier gaat het nog steeds allemaal prima, geniet van iedere minuut en veel plezier op de garden route!

Dikke zoen

Willemijn

Wat zien jullie toch ontzettende mooie dingen! Geniet ervan lieverds. En hou ons vooral op de hoogte! Dikke x

P

Nieuws uit Nederland? nou, ik kijk nu uit het raam en het regent, dus lijkt me niets nieuws :)
Als ik jullie verhalen lees lijkt het alsof jullie reis alles en meer is dan wat jullie hadden gedacht en gehoopt. echt mooi dat jullie er zo'n veelzijdige trip van hebben gemaakt!

Geniet ervan!

kus Paul

mary en wim

wat maken jullie allemaal mee, prachtig geniet er nog
maar veel van doei mary en wim

Thijs

Wat gaaf om te lezen weer! Wat hebben jullie een goede beslissing genomen om dit allemaal te gaan ondernemen, petje af!

Geniet de laatste maand nog heel erg van alles wat jullie gaan doen!

X

Nicoline

Hoi Jody en Ester leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken. Dirk heeft de laatste foto's mee zitten bekijken en vond er heel bijzondere bij zitten.
Wij genieten hier met jullie mee.Meiden nog veel plezier deez laatste weken.
Groetjes fam. Kouters

nelie

Hoi meiden,
hadden we geweten dat jullie in Noordhoek zaten,waren we even langsgekomen....
Maar wat mooi is het daar,geweldig hoor!!
Nog even een waarschuwing,Gorden en zijn maatjes zijn in Kaapstad gesignaleerd,HELP...
Geniet verder nog van jullie reis,liefs van Nelie.
P.s zaterdag wordt het hier ook maar liefst 21 graden,niet te geloven he?doeiii

marilene

het verhaal liet even op zich wachten maar was zeker de moeite waard! nog een maand genieten van al dat moois. echt super. vind het echt fijn om op afstand mee te mogen genieten.
nou 1 mei jo een mooi verjaardags cadeau voor je mammie.

Een dikke X voor jullie allebei en tank voldoende benzine he anders moet je nog gaan duwen in die hitte.

Bernice

Longstreet ja... Ook in een geel met blauwe backpackers gezeten toevallig? Meiden toch, wat ben ik jaloers! Heb zelf de verkorte route in Cape town genomen maar wil er zeker nog eens langer heen. Hoop dat jullie ook nog even in PE aanwaaien (letterlijk the windy city) my second hometown! Veel plezier nog... kus

Liesbeth

Ha dames,

Lekker zitten lezen op jullie site. Wat een verschrikkelijk gave reis zeg! Het begint bij mij weer helemaal te kriebelen. De tuinroute gaan jullie ook fantastisch vinden! Vergeet niet ook "route 62" te rijden (bij Oudshoorn). Daar is het echt heel gaaf.
Genietse nog daar!!

x Liesbeth

tanit

hallo, hallo,

Jody vond het leuk om je van de week even te horen toen je met ilana aan de telefoon was.
Geniet nog, want voor je het weet is het 1 mei!

Dikke kus Tanit