Esther-Jody.reismee.nl

Masai Mara & Lake Nakuru

Jambo! Isa en Marilene, heel erg bedankt voor de fotoruimte. Super leuk! Nu kunnnen we aardig wat foto`s plaatsen. Vorige week woensdag zijn we met Esther naar de boardingschool van twee kinderen uit het weeshuis geweest. Dit is een school waar een groep van 35 gehandicapte kinderen, 7 dagen in de week verblijven. We hadden van te voren snacks en drinken voor ze gekocht. Toen we aankwamen bij de poort waren de kinderen door het dolle heen. Ze kwamen op ons afgerend en probeerden het eten af te pakken. Hier kregen Es & Jo een aardige spanning van. Heel mooi om te zien dat de kinderen dolgelukkig waren met een koekje en wat ranja. Vooral Izak (die een aantal dagen per jaar in het weeshuis verblijft) was door het dolle heen toen hij ons zag. Hij vloog heel het veld over. De volgende dag was het dan eindelijk zover: Es & Jo op safari! Het was in een woord geweldig! Donderdag zijn we vroeg richting Masai Mara vertrokken. Dit is een natuurreservaat van ongeveer 25.000 km2. Natuurlijk hebben we ook the big 5 gespot. We hebben eigenlijk alle dieren van dichtbij gezien. Een super ervaring. Vooral als je het landschap er omheen ziet. Donderdag en vrijdag sliepen we in compleet ingerichte tenten net buiten het park. Ook dit was een ervaring op zich. Er was zelfs warm water in de tenten dus daar hebben we dan ook met volle teugen van genoten. Heerlijk om na 2 weken weer een warme douche te hebben. Vrijdagmiddag hebben we een bezoek gebracht aan de Masai. dit is een stam die heel primitief leven. De man is alles en de vrouw stelt niet veel voor. Zij mag de koeien melken en de was doen. Zijn wij even blij dat we uit Nederland komen. Ook hebben we nog een een dans met ze gemaakt. Dit was genieten! Na zaterdagochtend een ochtendsafari gemaakt te hebben met een geweldige zonsopkomst, zijn we doorgereden naar Lake Nakuru. Hier hebben we veel flamingo`s en neushoorns gezien. Ook dit was weer een geweldig mooi park. We hebben veel tijd door gebracht in ons witte busje. Zodra het dak open ging, kwamen onze hoofdjes naar boven en vlogen de camera`s aan. Ook het reisgezelschap was op en top. De twee dames uit Engeland waren mee en het toppunt van alles, onze Duitse vriend Guido. Dit is al een atractie opzich (foto zegt genoeg). Het is verder niet te beschrijven hoe mooi het is, dus geniet van de foto`s. Maandag zijn we weer begonnen in het weeshuis. We hebben besloten om op zaterdag nog wat leuks te gaan doen met de kinderen omdat het onze laatste dag is. Dit zullen ze vast en zeker geweldig vinden, aangezien ze maar een paar keer per jaar een uitje maken. Dinsdag moesten we wat dingen regelen op internet. Toen Jody haar email opende, troffen we een minder leuk mailtje aan. De vlucht naar Zuid - Afrika is geannuleerd. Probleem! In Nederland zijn we namelijk weken bezig geweest met dit ticket. Het was moeilijk om een goedkoop en goed ticket te vinden. Dit was dus even stressen! Na een dag kwijt te zijn, 100 euro en vele telefoontjes naar Nederland en Finland armer, hebben we gelukkig een nieuw ticket kunnen bemachtigen. Zaterdag is onze laatste dag met de kinderen, dan zit het vrijwilligerswerk erop! Zondag vertrekken we richting Mombasa (de kust). Het was weer erg leuk om jullie reactie`s te lezen, dus ga zo door! P.s. Isa, de giraffe rook naar bloemetjes uit zijn mond en we hebben geen last van enge beesten en gekke geluiden `s nachts. Zal ik een baby giraffe meenemen voor bij jullie in de tuin? Die is toch groot genoeg!

Liefs Es & Jo

sabrina,poger en blaise

Heerlijk! Wij genieten hier van jullie verhalen!!
Super trots op jullie!!!
Kuss

Vera

Super mooie foto's! Aan de verhalen te horen hebben jullie het daar goed naar jullie zin!

Ik wil ook wel graag een baby giraffe hoor!

Bren

Vriendinnen! Olleee..alweeeer een TOP verhaal! Gelukkig had ik het meeste al LIVE van jullie gehoord ;) Echt super dat het allemaal zo goed gaat..ik zie jullie ook al helemaal voor me met die "spanningmomentjes" GNIFFELEN hahaha!
Kom maar op met die foto's..

KUS!

mirije

jambo! wat een super verhaal weer.. ben blij om te horen dat jullie het goed naar jullie zin hebben!!
nog een weekje in het weeshuis en dan lekker richting kust, ben eigenlijk wel een beetje jaloers..
de foto's waren erg mooi!
laten jullie nog even weten of jullie 1 of 2 dagen mee gaan naar concert at sea..
veel liefs mirije

Willemijn

Meiden, jullie zijn goed bezig. Volgens mij is jullie reis nu al onbeschijvelijk. Ik geniet van de verhalen en foto's. Genieten jullie vooral nog meer. Kus!

gerie en gert jan

EsJo. Wat een practige foto`s en een leuk verhaal. Jullie zijn heel goed bezig! Fijn dat de tickets geregeld zijn en dat het goed met jullie gaat. Ga zo door en genieten maar! Liefs en xxx, de Pollys

Joline & Jayden

Mooie foto's zal ik anders kijken of ik een vluchtje kan boeken dan kom ik samen met kleine Jayden ff op bezoek ;-) Hij kan nu ook al hele jungle tochten afleggen whahhaha Echt super gaaf! Maar die Flamingo's daar kom ik nog even op terug... ;-)

Daisy

Ohh met een big smile, lees ik jullie verhaal! Geniet er echt van. ik ga nu snel de fotos bekijken, kan niet wachten.

Ben heel jaloers dat jullie de BIG 5 gezien hebben, zo VET!!! Dit nemen ze nooit meer van jullie af, dat idee alleen al is het dubbel genieten waard. Dat je dat meegemaakt mag hebben, fantastisch meiden!
Geniet lekker van alles en ik geniet met jullie mee!

Ben super trots op jullie, als ik die verhalen lees, echt leuk wat jullie met die kinderen allemaal ondernemen.
Heel veel liefs,
ps: Ik wil ook een Giraffe djo!

Loes Huybers

Wauw, in één woord geweldig! Succes met het afscheid van de kinderen en op naar de kust! Kusje Loes

Petra

lief buufje en Jo!
Wat een verhalen, wat een belevenissen!! Blijf genieten!!! Veel liefs van je buuv.

ps je herkent het huis van je ouders straks bijna niet meer! Het is echt heel mooi geworden. Trots dat we er nog gewoon naast mogen blijven wonen...

jaantje en jos

Hallo es en jo,
Mooie foto,s goed verslag wat jullie allemaal doen.Ik heb alleen uit betrouwbare bron vernomen dat jullie een oogje hebben laten vallen op twee mannen uit dit verslag.Ik heb gehoord dat es op de gids valt?En jody op guido?Wij nemen nog wel contact op hoe het nou precies zit.Ga zo door en geniet.Ge ben goe bezig.
Ciao xxxxxx

Willemieke

Hey lieve meiden!

Wowww wat gaaf om al die dieren live te zien! Zo mooi! Wel balen van het ticket, gelukkig zijn er nog op tijd nieuwe tickets geregeld..Heel veel plezier nog en een leuke dag morgen!

Liefs xxx Will en de groetjes van Gert

Wilmie

Ha meiden! Wat een mooi verhaal weer! En wat een prachtige foto's! Jullie maken wat mee, zeg!Geniet maar lekker en blijf voorzichtig doen, hè? Fijn dat jullie vervolgreis ook weer geregeld is! Veel plezier en tot mails!
liefs Wilmie en de mannen uit Sleeuwijk.

marilene

ciao Jo en Essie, wat weer een schitterend verhaal. Laat het publiceren als jullie terug zijn!
echt geweldig. geniet van mombasa.

x & x lene

Inthe

Hoi!
wat een gave foto's zeg; echt super mooi! Wat hebben jullie al veel gedaan. Geniet van jullie volgende stap verder!

Liefs Inthe

Bernice

Wat gaat de tijd toch snel he! Als ik zo hoor wat jullie al hebben meegemaakt! Een reis om nooit te vergeten, geniet met huid en haar van alle gebeurtenissen!

Kus bernice

Maartje en Guusje

Hallo Jody en Esther,

hoe gaat het
met ons gaat alles goed met de katten wel wat minder ze hebben veel strontjes aan hun kontjes
maar mooie foto's en leuke verhalen
volgende reis gaan wij mee hoor

xxx maartje en guusje