Esther-Jody.reismee.nl

Crazy Kenya!

Ten eerste: super leuk om al jullie reacties te lezen. Doet ons goed! Nadat het meisje was overgeplaatst stond ons de volgende gebeurtenis te wachten. Afgelopen donderdag kregen we een melding van Esther (moeder van het weeshuis) dat er 2 meisjes gered moesten worden. Het ging om een verschrikkelijke zaak. De meisjes waren verkracht. We hebben aan Esther gevraagd of we mee mochten naar het ziekenhuis om te zien hoe dit proces verloopt. We zijn samen met de meisjes van 10 en 8 jaar naar het ziekenhuis gereden. Het was gruwelijk om dit mee te maken. Het meisje van 10 werd al 2 jaar lang door haar eigen vader verkracht. Het meisje van 8 is door 3 vreemde mannen bij school opgewacht en meegenomen. Uit haar verhaal bleek dat ze vijf uur lang met haar bezig zijn geweest. De meisjes kwamen aan in kappotte en verscheurde kleren. We zijn heel de dag in het ziekenhuis geweest omdat de meisjes op alles onderzocht moesten worden. Het is niet te omschrijven wat er op zo`n moment door je heen gaat. Dit zijn verhalen die je normaal in een film ziet en dan maak je het opeens van dichtbij mee. Wij hebben ervoor gezorgd dat de meisjes zich een beetje op hun gemak voelden. Uiteindelijk zijn ze meegenomen naar het weeshuis en daar verblijven ze voorlopig. Het enige wat we kunnen hopen is dat ze nog een beetje een normale toekomst kunnen krijgen. Verder zijn we in het weeshuis met van alles en nog wat bezig. Wassen, bonen sorteren, fikkie stoken en de kinderen vermaken. We zijn hier nu een week en we hebben al zoveel indrukken opgedaan. Je hoort veel verhalen van locals en ziet heel veel om je heen gebeuren. Niet om jullie bang te maken maar het is hier echt zo anders. Je moet hier continue op je hoede zijn en op elkaar letten. De mensen zeggen ook het is hier echt ''me, myself and I''. Toch gaat het hier ontzettend goed met ons en het klinkt misschien raar, maar we zijn blij dat we deze totaal andere wereld mee mogen maken. Gisteren en vandaag waren we vrij. Op zaterdag zijn we richting Nairobi centrum gegaan. Weer een hoop nieuwe ervaringen. We hebben in de middag de Masai market bezocht. Het is in een woord chaotisch maar ze verkopen er prachtige dingen. Het was een hele belevenis om weer terug thuis te komen, waarna we beloond werden met heerlijke rijst en bonen. Dit herhaald zich een aantal keer per week. Na het eten kwam het toppunt. Er kwamen twee nieuwe kamergenoten aan op zaterdagavond: twee vrouwen van 50 jaar uit England. It was AMAZING! Natuurlijk brachten ze de nodige luchtjes met zich mee en voor we gingen slapen kwam de vraag of we oordopjes bij ons hadden. Rond een uurtje of 12 snapten wij waarom ze dit vroegen. We zijn verhuisd naar de andere kamer! Vandaag zijn we naar een olifanten opvang en een giraffe centrum geweest. De weg er naar toe was weer een hele belevenis maar het was het zeker waard. Es & Jo hebben gekust met een giraffe. Hoe stoer is dat?! Vanavond gaan we ons zelf belonen op een heerlijk wijntje en we kijken terug op een geweldige, chaotische en indrukwekkende eerste week.

Liefs Es & Jo

Joline & Jayden

Jaaaa Jezus wat een verhaal zeg ik hoorde het van je moeder! Werd er echt akelig van! Maar de rest weer super om te lezen! Wij zijn net genezen van een buikgriepje.. Verder alles goed! Tot de volgende keer weer X

Bren

Lieve vriendinnen!

Wat een week! Vond het wel super om jullie gesproken te hebben..jullie maken zo onwijs veel mee! Fijn dat jullie zo'n leuk weekend hebben gehad..wil wel bewijs zien van de giraffekus hoor hahaha!
Heeel veel succes deze week en ik bel jullie snel weer..Dikke Kus

Daisy

Wat een ontzettende heftige dingen hebben jullie meegemaakt zeg, pff niet normaal!
Maar onwijs gaaf dat jullie naar een olifanten opvang en giraffe centrum zijn geweest...ben super benieuwd naar de fotos?
Heel veel liefs Daisy

Loes Huybers

Wat 'n mooi maar zeker indrukwekkend verhaal weer van jullie! Inderdaad een heel andere wereld maar zeker gaaf om dat ook eens te zien en mee te maken.. Let goed op jullie zelf en vermaak jullie! De wijn zal wel gaan smaken, proost! Kusje Loes

Marieke

Hey meiden, wat een dagen en wat een verhalen. Ontzettend indrukwekkend om te lezen. Laat staan het van dichtbij mee te maken.
laat de wijn jullie lekker smaken en de foto's van de kussende giraffen wil ik zeker zien
liefs,
marieke

Jentl

Ahhh wow ladies! Klinkt echt heel erg gaaf allemaal!!
Wel erg heftig van alle dingen die je meemaakt, maar het zal je uiteindelijk vast sterker maken. Geniet ervan, houd je sterk en ik kan niet wachten op het volgende verhaal!

Liefs

mirije

wat ontzettend leuk om te lezen dat jullie het goed maken..
jullie hebben al heel wat meegemaakt de eerste week, zo komen er nog veel meer dingen bij!
let goed op jullie zelf en geniet ervan damens..
xx

Marjolein

Heftig, lieve nicht. Zet 'm op daar, ik denk aan jullie!

Dikke kus! (ook van Elijah dit keer, jahaaaaa! :-))

Otto en Keety

Wat een indrukken krijgen jullie te verwerken. Leuk om zo mee te kunnen lezen hoe jullie het maken.
liefs en groetjes, otto en keety

Gerie+Gert Jan

Lieve EsJo. Wat een heftig verhaal,om stil van te worden. Wat maken jullie in z`on korte tijd al veel mee! Maar ook fijn om te horen dat het goed met jullie gaat, en dat jullie ook genieten. Jullie krijgen de groeten van Elmer( Gezien in Breda, tijdens de weds rijd The Gunners-Seolto 2-1) Jullie gezoende giraffe liever niet meenemen naar het Brabantse: onze tuin is hiervoor te klein.Meiden GENIETEN maar, dikke zoenen ma+pa Pol.

wilmie

ha meiden!
wat een indrukken allemaal! sommige foto's zijn voor ons heel herkenbaar! leuk om te zien. jullie maken wel een hoop mee, hoor! zet 'm op en we denken aan jullie!tot de volgende mail maar weer!

liefs wilmie en de mannen.

Michèlle

Moppies!

Wauw wat een avonturen maken jullie mee!
Echt heftig! Wel heel blij te horen dat het goed gaat met jullie! Enne Tristan kan wel inpakken zag ik ;)! Super leuke foto's!
Hoop snel weer van jullie te horen :)!

Dikke kus,
Michèlle en Quinten

Jaantje en Jos

He Dikkertjes Daps,

Zijn trots op jullie, heb net de foto's gezien, kreeg wel even de rilling toen ik die foto met die Giraffe zag, voor hetzelfde geld ben je je tong kwijt. En de foto van de bonen sorteren, hoe zit dat? Wie krijgen de grote en wie de kleine bonen? Weet je trouwens wat het Mona-toetje van de maand is: Creme Brulee pudding met karamel-saus, lekkerrrrrrrrrrrrrr, maar zit over drie maanden nog wel in het assortiment denk ik.

XXX Pa en Ma

Anouk

Leuk leuk leuk, jullie genieten toch wel vollop.
Djo zul je altijd zien he. Gaat die telefoon kapot. haha
Komt goed ;)

Tot het volgende bericht!

XXX

Elmer

Hé jo en es
Leuk en mooi om jullie verhalen te volgen en er ook een beetje een plaatje bij te hebben. Maar je word ook keihard met de neus op de feiten gedrukt.
Ik zal jullie binnenkort is een belletje geven.
Heel veel plezier verder!!
x

marilene

Hello Ladies, nou ik vond jullie eerste verhaal al heftig , maar dit slaat alles. Wat een afschuw zeg voor die kinderen. Gelukkig zijn er nog mensen (zoals jullie) die zich om hen bekommeren.
En dit is nog maar het begin van de reis.
goed dat julie alles opschrijven want dit kun je later onmogelijk nog allemaal terug vertellen.

pas goed op jullie zelf en elkaar.
DIKKE X van lène

Esther

Hey Moppies!!

Jeetje wat maken jullie allemaal mee zeg...
Maar wel fijn dat jullie jezelf daar zo nuttig kunnen maken... En wat hebben jullie al een lekker kleurtje... Waah!! Leuke foto's ook, lekker bekken met de giraf.. :) Hihi!!

Have Fun!
Dikke kus uit Breda!!!

Isa Veeke

Isa vraagt of het leuk is in Kenia en of de giraffe een frisse adem had?? En ook wil ze graag weten of de kindjes lief zijn voor jullie. Kan je 's nachts lekker slapen of hoor je allemaal vreemde geluiden?

Ronald&Debbie

Hey meiden!

Hier eindelijk een reactie van het klusfront.
Kon nu pas jullie boeiende verhalen even lezen.
Hebben geen internet, en geen tv op ons nieuwe adres!!! HELP!
Dus nu even achter de laptop bij Fam. Maas.
Wat een ervaringen zeg...pfff, vergeet je nooit van je leven meer.

Hou ons op de hoogte, en pas goed op elkaar meissies!

Dikke x, Ro & Deb.

Inthe

Wat een verhaal weer joh! Jullie maken wat mee. Let ook een beetje op jezelf he!
Wat een mooie foto's. Dat huis lijkt wel een beetje op de huizen uit Suriname..
Heel veel plezier weer!

Groetjes Inthe xx